top of page

Ar norite uždirbi daugiau?

Ar norite uždirbi daugiau?


Tokį klausimą pasiūliau užduoti kolegai jo vadovams, kai jis manęs paklausė, kaip įtikinti vadovus pabandyti Agile. Nustebęs jis paklausė: „juk Agile tai iteratyvus inkrementinis kūrimas, techninės praktikos, kitoks darbas su žmonės ir t.t. “. Ir jis teisus, Agile metodai yra jūsų įmonės (gamybos) procesų optimizacija. Tačiau jie jūsų įmonėje bus naudingi tik tada, jei jie padės pasiekti verslo tikslų, kas dažniausiai yra – uždirbti daugiau ir greičiau. Tad jeigu norite įtikinti vadovus, jog verta pradėti naudoti Agile metodus, reiktų kalbėti jų, vadovų, kalba – apie pinigus. Žemiau pateikiu kelis pavyzdžius kas galėtų būti gera diskusijos pradžia.



Įsivaizduojamas produktas (projektas)


Tarkime, mes kuriame produktą, kuriam sukurti reikės 2 mėnesių (4 sprintų, kiekvienas po dvi savaites). Vienas sprintas mums kainuoja 5 (tūkstančius, dešimtis tūkstančių, litų, eurų, pasirinkit patys :) ). O paleidus produktą į rinką, per dvi savaites uždirbtume 10 (kuriame juk pelningą produktą :) ). Taigi šio produkto atsiperkamumo planas atrodytų panašus į pateiktą žemiau. Du mėnesius kuriame, o po trijų mėnesių (nuo kūrimo pradžios) jau turim išlaidas atsipirkusias (žr. žalią balanso liniją). Puiku, taip?


Produktas (projektas) kuriamas naudojant Agile


O kaip ši atsiperkamumo kreivė atrodytų, jei produktą kurtume baigtiniais inkrementais, kaip kad reikalauja Agile metodai? Pirmąjį inkrementą galėtume į rinką atiduoti jau po dviejų savaičių! Taigi jau po mėnesio nuo projektų pradžios, mūsų pajamos padengtų išlaidas! Na gerai, pirmas inkrementas turės mažiau funkcionalumo, tad tarkim, jis uždirbs 50%, o antras ir trečias produkto inkrementas 80% planuotų pajamų. Nepaisant kaip beskaičiuotume, Agile metodai leis mums pradėti dengti kūrimo išlaidas daug anksčiau! Argi ne to nori vadovai?


Trečia kreivė yra pavadinta “Efektyvus Agile”. Tiesiog norėjau priminti, kad Agile metodai įgalina mus efektyvinti gamybos procesą. Efektyvi Agile komanda per sprintą sukurs daugiau vertingų produkto funkcijų, taigi ir pajamų iš jų turėtų būti daugiau. Pridėjau aš tik ~30% šiame grafike, o kaip jis atrodytų jei jūsų komandos taptų 200% ar daugiau efektyvesnės?!! Tokių pavyzdžių pasaulyje yra.


O kaip projektai?


„Bet mes vykdome projektus”, dauguma pasakys. „Klientai vis tiek sumokės mums tik po projekto pabaigos, tad mums Agile metodai nepadeda”. Ar tikrai? Prisiminkime mano pavyzdį straipsnyje Kodėl verčiame darbuotojus dirbti prie kelių projektų iš karto? Ten aiškinomės, jog dirbant prie kelių projektų vienu metu, juos pabaigsime tik 7-ą, 8-ą ir 9-ą dienomis. Aišku, pajamas (tarkime, jog uždirbame iš kiekvieno projekto 100) gausime tik projektams pasibaigus. Jeigu dirbsime prie vieno projekto vienu metu, dalį pajamų gautume atitinkamai 4 ir 2 dienomis anksčiau! Na, o realybėje, kai žmonėms nereikės šokinėti tarp užduočių ir gaišti laiko pakartotiniam įsigilinimui į jas, pajamas gausime atitinkamai 5 ir 4 ir 3 dienomis anksčiau. Ir dar liks 3 dienos papildomiems projektams įgyvendinti (papildomos pajamos!). Negi neverta dėl to rimtai pagalvoti kaip prioretizuoti projektų portfelį į vieną įmonės produktų užduočių sąrašą?


Panaudojimas


Tikiuosi šie pavyzdžiai padės kalbėti su jūsų vadovais ir leisti Agile metodams sulaukti jų susidomėjimo. Tik neužmirškit pridėti, jog įdiegti Agile metodus kompanijoje nėra lengva. Tam reikės investicijų, ryžto ir sunkaus darbo. Bet tai atsiperka!


Pastaba: atsiprašau ekonomistų jei kažkuriuos ekonominius terminus panaudojau neteisingai. Parašykit komentaruose kur pasitaisyti :). Mano tikslas buvo parodyti pinigų grąžos tendencijas laike.


Lauksiu komentarų ką manote apie šiuos paskaičiavimus. Ar galima juos taikyti? Gal pavyks kažkam juos panaudoti praktikoje Agile pardavimui įmonėje?

24 peržiūros0 komentarų
bottom of page