top of page

Kaip mes tobulėjame Adform’e

Nors Scrum Adform‘e naudojame jau daugiau nei 2,5 metų, puikiai suprantame, jog proceso tobulinimas yra nuolatinis procesas. Todėl skiriame laiko tokioms veikloms kaip kas dvi savaites vykstančios retrospektyvų retrospektyvos ir pagal poreikį organizuojami vidiniai mokymai. Penktadienį turėjome tokius mokymus, tad pasidalinsiu kaip juos organizavome ir savo įspūdžiais.


Lėktuvėlių lankstymo žaidimas


Į mokymus sukvietėme visus, kurie kompanijoje dirba mažiau nei pusę metų. Kad nepadaryti mokymų formalia sesija, ją pradėjome „Oro lėktuvėlių gamyklosžaidimu. Nors visi dalyviai jau dirba pagal Scrum ir puikiai supranta  iteracijų ir inkrementų naudą, žaidimas leido dar kartą įsitikinti kas būtų kitaip, jei mes nustotume dirbti sprintais. Taip pat, jis buvo gera priemonė paskatinti diskusiją, kaip sprintai vykdomi pas mus.


Man asmeniškai didžiausia įžvalga buvo tai, jog abi komandos žymiai daugiau rūpinosi lėktuvėliųkokybe, nei kaip gali pagaminti jų tiesiog daugiau (kas yra vienas iš žaidimo „laimėjimo” faktorių). Tai yra visiškai priešinga mano patirčiai, kai šį žaidimą žaidžiame su žmonėmis nenaudojančiais Agile metodų (studentais „Agile projektų valdymas naudojant Scrum” kurse arba įmonėse per mokymus). Dažniausiai dalyviai fokusuojasi ties kiekybe, ir aš, kaip užsakovas, po pirmos iteracijos nepriimu dažniausiai nei vieno lėktuvo, nes jam kažko vis trūksta, tai durų, tai logotipo, tai jis neskrenda. Taigi buvo labai džiugu matyti, kaip tik neseniai prie įmonės prisijungę žmonės, jau yra įsitraukę į įmonės kultūrą, kur kokybė yra svarbiau nei nekokybiškas greitis. O tai ilgalaikiame kontekste leidžia mums būti greitais kuriant kokybišką produktą.


Mokinimasis vieni iš kitų


Prieš mokymus dalyvių paprašiau pagalvoti apie tris klausimus. Juos kiekvienas turėjo užsirašyti  ant limpančio lapuko (kad galima būtų vizualiai suklijuoti) ir atsinešti į mokymus.


Kas jūsų komandoje:

  • Yra labai gerai (pasidalinkit su kitais)

  • Norėtųsi patobulinti (išmokti iš kitų)

  • Man neaišku (norėčiau pasigilinti)



Visi pristatė, ką buvo užsirašę, suklijavome ant sienos (žr. aukščiau) ir antroje mokymų dalyje kartu diskutavome kiekvieną lapuką. Klausimai buvo labai įvairūs, nuo labai praktinių (ką darote kai sprinto pabaigoje matote kad sprinto deginimo kreivė kyla aukštyn, kaip įtraukti vartotojo sąsajos dizaino užduotis į sprintą, kaip jums pavyksta padaryti trumpesnius sprinto planavimus ir pan.) iki labai teorinių ir įdomių dalyviams (kaip Scrum derinasi su CMMI, ISO ir panašiomis brandos/kokybės metodikomis, kaip atliekamas rizikų valdymas Scrum procese ir pan.)


Išvados


Diskusijos buvo tikrai įdomios ir naudingos. Tai galima matyti ir iš dalyvių suklijuotų įvertinimų ant „grįžtamojo ryšio sienos” po mokymų (žr. nuotrauką žemiau). Prie ketvertu buvo parašyta „per mažai laiko”, kas tik įrodo kad tokias mokymų sesijas reikia organizuoti dar dažniau.



Man asmeniškai mokymai dar kartą parodė, jog tokias sesijas reikia organizuoti reguliariai, įtraukiant ne tik naujokus. Ilgiau komandose padirbę žmonės taip pat turi ko vieni iš kitų pasimokyti. O mokymasis dalijantis patirtimi juk ir yra efektyviausias mokymasis įmonės viduje. Manau tai bus gera tema aptarti mūsų kas dvi savaites su visų komandų Scrum meistrais vykstančiose retrospektyvų retrospektyvose.


Ar jūs savo įmonėse organizuojate panašias vidinių mokymų sesijas? Jei ne, kas stabdo? Jei taip, kokį formatą naudojate, kaip jos vyksta? Būtų labai įdomu jei pasidalintumėte pavyzdžiais komentaruose.

30 peržiūrų0 komentarų
bottom of page